KudoZ home » English to Swedish » Metallurgy / Casting

non-abrasive scouring powder

Swedish translation: icke-slipande rengöringspulver; icke-slipande avfettningspulver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:non-abrasive scouring powder
Swedish translation:icke-slipande rengöringspulver; icke-slipande avfettningspulver
Entered by: allinug

21:30 Nov 12, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Metallurgy / Casting
English term or phrase: non-abrasive scouring powder
in connection with cleaning
allinug
icke-slipande rengöringspulver; icke-slipande avfettningspulver
Explanation:
More context needed!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4icke slipande skurpulverxxxbofasching
4icke-slipande rengöringspulver; icke-slipande avfettningspulver
Sven Petersson


Discussion entries: 4





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
icke-slipande rengöringspulver; icke-slipande avfettningspulver


Explanation:
More context needed!

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 36
Grading comment
Tack

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Reino Havbrandt: scouring powder >> skurpulver
6 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
icke slipande skurpulver


Explanation:
Skurmedel utan sand eller andra slipande beståndsdelar.

--------------------------------------------------
Note added at 8 timmar (2008-11-13 05:54:47 GMT)
--------------------------------------------------

OK! Skurmedel kan vara en bättre benämning. Men varifrån kommer avfettning? Det handlar om rengöring i allmänhet, för avfettning använder man avfettningsmedel. Reino har rätt!

xxxbofasching
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Sven Petersson: "Skurpulver" är, per definition, "slipande"!
28 mins

agree  Reino Havbrandt: korrekt översättning: skurpulver utan slipmedel
7 hrs