KudoZ home » English to Swedish » Other

stand-alone recorder

Swedish translation: fristående bandspelare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stand-alone recorder
Swedish translation:fristående bandspelare
Entered by: tauvon

08:45 Mar 5, 2002
English to Swedish translations [Non-PRO]
/ Hemmastudio
English term or phrase: stand-alone recorder
I en hemmastudio kan du välja mellan "stand-alone recorder" eller "studio-in-a-box (SIAB) system".
Vore tacksam för input på båda.
tauvon
Sweden
fristående bandspelare
Explanation:
Om det är en bandspelare som används (troligen). Annars "inspelningsutrustning".

SIAB kan du använda som det är. Studiopaket möjligen, men låter inte bra.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack - det är lite svårt för den oinvigde det här.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fristående bandspelareHans-Bertil Karlsson
4 -1"extern recorder/inspelningsapparat"Bengt Sandström


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
"extern recorder/inspelningsapparat"


Explanation:

"studio-in-a-box" ev. integrerad (hem-)studio(-utrustning),~ helhetslösning,

"studio-in-a-box" används också på svenska inom den elektroniserade musikvärlden.


    Reference: http://musikborsen.se
Bengt Sandström
Sweden
PRO pts in pair: 141

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Perry Svensson: Kanske "fristående" istället för "extern".
18 mins
  -> Jodå - bland "freaks"

disagree  Hans-Bertil Karlsson: vare sig recorder eller inspelningsapparat används i svenskan
26 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fristående bandspelare


Explanation:
Om det är en bandspelare som används (troligen). Annars "inspelningsutrustning".

SIAB kan du använda som det är. Studiopaket möjligen, men låter inte bra.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack - det är lite svårt för den oinvigde det här.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  marionb
9 hrs