KudoZ home » English to Swedish » Other

Association Staff Member

Swedish translation: föreningsanställd/föreningspersonal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Association Staff Member
Swedish translation:föreningsanställd/föreningspersonal
Entered by: Jan Sundström

23:16 Nov 28, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Other
English term or phrase: Association Staff Member
I ett frågeformulär står detta uppräknat bland olika sysselsättningar/yrken.
Lisa Dahlander
Mexico
föreningsanställd/föreningspersonal
Explanation:
Pluralformerna är vanligare: föreningsanställda resp. föreningsanställd personal.

Mer kontemporärt och bredare än än -tjänsteman.
En tränare i t ex en basketklubb är ju inte nödvändigtvis tjänsteman (se nedan).
Selected response from:

Jan Sundström
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5föreningsanställd/föreningspersonal
Jan Sundström
4föreningstjänsteman
Larry Abramson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
association staff member
föreningstjänsteman


Explanation:
Usually, a staff member is employed

Larry Abramson
United States
Works in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 13

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
association staff member
föreningsanställd/föreningspersonal


Explanation:
Pluralformerna är vanligare: föreningsanställda resp. föreningsanställd personal.

Mer kontemporärt och bredare än än -tjänsteman.
En tränare i t ex en basketklubb är ju inte nödvändigtvis tjänsteman (se nedan).


    Reference: http://www.sac.se/fed/forening/
    Reference: http://www.basket.se/t3.asp?p=104232
Jan Sundström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Tack för hjälpen!