International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Swedish » Other

merchandiser

Swedish translation: exponeringsdisk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:merchandiser
Swedish translation:exponeringsdisk
Entered by: Reino Havbrandt

03:25 Mar 27, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: merchandiser
Det handlar om ett skåp för varmhållning av kyckling. Se http://www.hennypenny.com/pd/pd2.phtml?formTarget=hdmerchdis...
EKM
Sweden
exponerings-
Explanation:
t ex exponeringsskåp. Att det i det här fallet råkar vara ett exponeringsskåp som samtidigt är ett värmeskåp har ingen betydelse för översättningen av merchandiser. Googla på ordet med inställningen bilder, så får du se ett antla varianter!
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2exponerings-Reino Havbrandt
4 +2värmedisk
Klas Törnquist
3 +2värmeskåpCaroline Wibling


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
värmeskåp


Explanation:
"Värmeskåp
En egentillverkad produkt som anpassats efter kundens behov. Värmeskåpet kan t.ex. användas vid förberedelse inför försäljningstoppar, som periodpaus eller publikfrekventa filmer."



    Reference: http://www.impro.se/html/produkter/grupp18.html
    Reference: http://www.sundlings.se/sidor/varme.htm
Caroline Wibling

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Renassans LS
43 mins

agree  Georgios Paraskevopoulos
6 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
värmedisk


Explanation:
Vild gissning. Analogt med "kyldisk".

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: se bild http://www.hennypenny.com/pd/pd2.phtml?formTarget=hdmerchdis...
1 hr

agree  Georgios Paraskevopoulos
5 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
exponerings-


Explanation:
t ex exponeringsskåp. Att det i det här fallet råkar vara ett exponeringsskåp som samtidigt är ett värmeskåp har ingen betydelse för översättningen av merchandiser. Googla på ordet med inställningen bilder, så får du se ett antla varianter!


    Reference: http://images.google.com/images?hl=sv&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=me...
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rottie: Alldeles riktigt. I det här fallet kan man möjligen lägga till ngt om värmen, t.ex. exp-skåp med värme eler ngt liknande
30 mins

agree  Georgios Paraskevopoulos: alla svar hittils är riktiga (beroende på hur de öppnas)
5 hrs
  -> Det borde vara förbjudet att sätta Agree på alla alternativ på en fråga. Det blir ju lite väl genomskinligt poängsamlande, i stället för hjälp till dem som frågar. Redan tidigare har jag tyckt att Georgios "Agree" inte egentligen innebär att h