KudoZ home » English to Swedish » Other

Hit parade

Swedish translation: slagschack


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hit parade
Swedish translation:slagschack
Entered by: tauvon

11:40 Mar 28, 2003
English to Swedish translations [PRO]
/ Chess
English term or phrase: Hit parade
Ty: Schlag-Spiel. Schackterm.
tauvon
Sweden
slagschack
Explanation:
skulle det väl kunna vara, dvs en variant av schack där det gäller att bli av med sina egna pjäser först och man är tvungen att slå motståndarpjäser om man kan
Selected response from:

Magnus
Sweden
Grading comment
Jag tror att detta är vad som avses. Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4slagGlenn Viklund
1 +1slagschackMagnus


  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slag


Explanation:
dvs. man slår en motståndarpjäs. är ingen expert på tyska, men det bör vara vad som avses.

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

52 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
slagschack


Explanation:
skulle det väl kunna vara, dvs en variant av schack där det gäller att bli av med sina egna pjäser först och man är tvungen att slå motståndarpjäser om man kan

Magnus
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 61
Grading comment
Jag tror att detta är vad som avses. Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos
1 day10 hrs