KudoZ home » English to Swedish » Other

creme paste

Swedish translation: "creme pasta"


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:creme paste
Swedish translation:"creme pasta"
Entered by: xxxulfjohan

07:31 May 26, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
English term or phrase: creme paste
New: Trendline Move Control,
the first Cream Paste for defined, modern curls and waves

På tyska kallar man det crème-paste.
caroline persson
Sweden
"creme pasta"
Explanation:
Jag tror översättningen är ok. Det är kanske inte så säljande, men översättaren är ju inte den som avgör källspråkets formulering. Ok?
Selected response from:

xxxulfjohan
Grading comment
Tack alla. Tydligen använder frisörerna ofta creme paste även på svenska - eller, men det är mer sällan, krämpasta. Krämpasta låter ju dock inte särskilt bra på svenska, åtminstone inte i mina öron..
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1"creme pasta"xxxulfjohan
2 +1stylingkräm
Helena Fallkvist


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"creme pasta"


Explanation:
Jag tror översättningen är ok. Det är kanske inte så säljande, men översättaren är ju inte den som avgör källspråkets formulering. Ok?

xxxulfjohan
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 8
Grading comment
Tack alla. Tydligen använder frisörerna ofta creme paste även på svenska - eller, men det är mer sällan, krämpasta. Krämpasta låter ju dock inte särskilt bra på svenska, åtminstone inte i mina öron..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Engberg: Ja, fast det borde väl bli 'krämpasta' eller 'cremepasta' på svenska?
1 day1 hr
  -> Du resonerar som en sann lingvist, I stand corrected!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
stylingkräm


Explanation:
kanske?

Helena Fallkvist
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 55

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elpida Karapidaki
1 day1 hr