KudoZ home » English to Swedish » Other

Bad argument passed to function.

Swedish translation: ogiltigt funktionsargument


10:26 Nov 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: Bad argument passed to function.
Sträng till CD-/DVD-brännare.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:ogiltigt funktionsargument
Explanation:
Utan ytterligare kontext kan man inte säga om det handlar om ett numeriskt värde eller något annat. Med säkerhet är det anrop av en funktion med ett ogiltigt argument. Frågan är hur bekant användaren är med funktioner, det kanske är tydligare om man skriver "Anrop av funktion med ogiltigt argument" eller "Anrop av funktion med ogiltigt värde".
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack för alla förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ogiltigt funktionsargumentmyrwad
4felaktigt argument överfört till funktionHans-Bertil Karlsson
4Anrop av funktion med ogiltigt argumentReino Havbrandt
3Felaktigt värde infört i funktion
Mikael Olsson


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bad argument passed to function.
felaktigt argument överfört till funktion


Explanation:
Jag är lite osäker på Överfört (fast det är korrekt rent tekniskt).

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Felaktigt värde infört i funktion


Explanation:
Det bör handla om felaktig inmatning av värden i en funktion.

Mikael Olsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 101

41 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ogiltigt funktionsargument


Explanation:
Utan ytterligare kontext kan man inte säga om det handlar om ett numeriskt värde eller något annat. Med säkerhet är det anrop av en funktion med ett ogiltigt argument. Frågan är hur bekant användaren är med funktioner, det kanske är tydligare om man skriver "Anrop av funktion med ogiltigt argument" eller "Anrop av funktion med ogiltigt värde".

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6079
Grading comment
Tack för alla förslag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roger Sjölander
1 hr
  -> Tack!

agree  JessicaC
1 hr
  -> Tack!

agree  Reino Havbrandt: Vitsen med att använda ordet "argument" är just att man inte behöver veta om det är ett tal, en sträng eller en matris.
1 hr
  -> Tack, men termen "argument" kan verka ganska abstrakt för en obekant läsare (användare av CD-/DVD-brännare)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Anrop av funktion med ogiltigt argument


Explanation:
är myrwads bästa förslag, enligt min mening (obs poängen ska gå till myrwad, fick inte plats i mitt Agree med detta.)

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026