KudoZ home » English to Swedish » Other

Quick Launch bar

Swedish translation: Snabbstartfältet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Quick Launch bar
Swedish translation:Snabbstartfältet
Entered by: Monica Berntsson

12:42 Dec 7, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: Quick Launch bar
Sträng till CD-/DVD-spelare: "Add a shortcut to XXX to the Quick Launch bar"
Monica Berntsson
Sweden
verktygsfältet Snabbstart
Explanation:
Fältet precis till höger om Start-knappen.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5snabbstartfält
Sven Petersson
4 +1verktygsfältet SnabbstartEKM


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verktygsfältet Snabbstart


Explanation:
Fältet precis till höger om Start-knappen.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roger Sjölander: I Microsofts ordlistor heter det dock bara "fältet Snabbstart" (det ska vara "toolbar" om det ska heta "verktygsfält").
6 mins
  -> Helt rätt - slarvigt av mig.

neutral  Yngve Roennike: Men jag tycker inte det är gott val av MS. Det är ju frågan om en remsa eller panel i botten av skärmen snarare än ett relativt mindre fält.
1 hr

37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
quick launch bar
snabbstartfält


Explanation:
Please see references!


    Reference: http://www.hs.hj.se/it/helpdesk/windows_xp_startmenyn.htm
    Reference: http://web01.microsoft.se/tips/se/showtip.asp?letter=B&autho...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14132