KudoZ home » English to Swedish » Other

perimeter spaces.

Swedish translation: platser längs ytterkanter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:perimeter spaces.
Swedish translation:platser längs ytterkanter
Entered by: Patrick Liberg

15:21 Feb 25, 2018
English to Swedish translations [PRO]
Other / *
English term or phrase: perimeter spaces.
Jag översätter ett brädspel och i reglerna för spelet står det så här: Your workers must be placed in perimeter spaces.

Det handlar alltså om en regel kring hur spelpjäserna ska placeras ut vid spelets början (spelplanen är ett fitt rutnät (5 x 5)).

Tack!
Patrick Liberg
Sweden
längs ytterkanterna
Explanation:
Eller i det här fallet "rutorna längs ytterkanterna"
Selected response from:

Anna Herbst
Australia
Grading comment
Tack igen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1längs ytterkanterna
Anna Herbst
3periferiplatser
Sven Petersson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
periferiplatser


Explanation:
:o)



    https://cf.geekdo-images.com/SaJOkJ2_JUT6XCaadVWtuhz-Do4=/fit-in/500x500/filters:no_upscale()/pic1621396.jpg
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 750

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
längs ytterkanterna


Explanation:
Eller i det här fallet "rutorna längs ytterkanterna"

Example sentence(s):
  • I Othellos barndom gav man rutorna vid brädets ytterkant namn:

    Reference: http://www.othello.nu/ordlista
Anna Herbst
Australia
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 46
Grading comment
Tack igen!
Notes to answerer
Asker: Självklart! Tack för hjälpen Anna. :-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joshua Pachner
21 hrs
  -> Tack Joshua!