KudoZ home » English to Swedish » Other

high peak

Swedish translation: (extra) tjock struktur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high peak
Swedish translation:(extra) tjock struktur
Entered by: Monica Berntsson

09:33 Apr 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other
English term or phrase: high peak
Konstnärsfärger: "Super high peak impasto". Vad kan "high peak" vara?
Monica Berntsson
Sweden
(extra) tjock struktur
Explanation:
impasto en målningsteknik där man vill att färgen ska ha struktur (tredimensionell) - ju tjockare färg desto mer struktur (högre toppar) går det att få fram

Medier3
... För att få fram en tjock impasto bygg upp strukturen i flera lager och låt
varje lager torka först. Detta medium gör att färgerna torkar snabbare. ...
www.penseldraget.com/Medier3.htm - 10k

[PDF] En introduktion Artisan vattenlöslig oljefärg
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Föredrar du däremot en tjock struktur, tag Artisan impastomedium. Impasto
Det här är en teknik där man applicerar färger i tjocka lager så att ...
www.colart.se/Artisan.pdf
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1(extra) tjock struktur
Lisa Lloyd
3Top värde
HosseinA
2mättadHans-Bertil Karlsson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
mättad


Explanation:
kanske?

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 91

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Top värde


Explanation:
Top värde

HosseinA
Native speaker of: Native in Farsi (Persian)Farsi (Persian)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
(extra) tjock struktur


Explanation:
impasto en målningsteknik där man vill att färgen ska ha struktur (tredimensionell) - ju tjockare färg desto mer struktur (högre toppar) går det att få fram

Medier3
... För att få fram en tjock impasto bygg upp strukturen i flera lager och låt
varje lager torka först. Detta medium gör att färgerna torkar snabbare. ...
www.penseldraget.com/Medier3.htm - 10k

[PDF] En introduktion Artisan vattenlöslig oljefärg
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Föredrar du däremot en tjock struktur, tag Artisan impastomedium. Impasto
Det här är en teknik där man applicerar färger i tjocka lager så att ...
www.colart.se/Artisan.pdf

Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linn Arvidsson
16 mins