KudoZ home » English to Swedish » Other

capture

Swedish translation: spara


14:58 Apr 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other
English term or phrase: capture
Strängar till CD-/DVD-brännare: "Capture", "Capture to clipboard button"

"Capture to file button"
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:spara
Explanation:
Eller något annat lämpligt verb med liknande betydelse. Notera dock att "Capture to file" sannolikt är vad som står på en knapp, och om programmet i sig inte är översatt ska du naturligtvis inte översätta det.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5spara
Roger Sjölander
1fångstReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
spara


Explanation:
Eller något annat lämpligt verb med liknande betydelse. Notera dock att "Capture to file" sannolikt är vad som står på en knapp, och om programmet i sig inte är översatt ska du naturligtvis inte översätta det.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
fångst


Explanation:
Knappen Fångst till fil
Datafångst är en etablerad term för data capture

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181