KudoZ home » English to Swedish » Other

antivalent

Swedish translation: antivalent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:antivalent
Swedish translation:antivalent
Entered by: Reino Havbrandt

05:34 Oct 28, 2004
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: antivalent
Antivalent (NO+NC)

Slutande (NO) brytande (NC)
Reino Havbrandt
Sweden
antivalent
Explanation:
booleskt uttryck = exklusivt ELLER

tvåställig operation som ger resultatet "sant" om och endast om de två operanderna har olika boole-värden (sant eller falskt)
Selected response from:

asptech
Grading comment
Tack! Det ör NO NC brytare, och teknisk målgrupp, så antivalent blir nog bra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1antivalent
asptech
4 +1växlande
myrwad


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
växlande


Explanation:
...förefaller rimligt.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 6127

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxOrdbryggan: Antivalent om man vill hålla sig till det medicinska termen annars är växlande en bra översättning
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
antivalent


Explanation:
booleskt uttryck = exklusivt ELLER

tvåställig operation som ger resultatet "sant" om och endast om de två operanderna har olika boole-värden (sant eller falskt)

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1702
Grading comment
Tack! Det ör NO NC brytare, och teknisk målgrupp, så antivalent blir nog bra.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Sandberg: Boolesk logik styr (i sammanhanget). Rätta mig om jag har fel men visst handlar det om en microswitch i läge NO resp NC?
9 hrs