KudoZ home » English to Swedish » Other

Ensuit & half

Swedish translation: angränsande


11:56 Sep 24, 2001
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: Ensuit & half
Ensuite bathroom
Half bathromm

Bath (Full Ensuite)
Bath (Half)

Beskrivning av fastighet/lägenhet
Mäkleri
Fredrik Larsson
Swedish translation:angränsande
Explanation:
En liten koll på webben visar att det handlar om ett badrum som ligger i direkt anknytning till ett rum kallas så. Hotellrum anges ofta med "EB", vilket betyder att man slipper gå ut i korridoren för att bada....eller...

Följ länken nedan för en kul demo!!
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack Hans. Jag tror att jag fått till en bra översättning!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1i svit, halvt
Mats Wiman
4angränsandeHans-Bertil Karlsson


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
angränsande


Explanation:
En liten koll på webben visar att det handlar om ett badrum som ligger i direkt anknytning till ett rum kallas så. Hotellrum anges ofta med "EB", vilket betyder att man slipper gå ut i korridoren för att bada....eller...

Följ länken nedan för en kul demo!!


    Reference: http://winnipeg.webview360.com/ListingView.jsp?listingID=140...
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack Hans. Jag tror att jag fått till en bra översättning!

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
i svit, halvt


Explanation:
badrum i svit, halvt badrum


    Native Swede
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: ja det betyder förvisso "i svit med rummet", där svit betyder angränsar till/längs med etc (men vad är halvt då??)
1 hr