KudoZ home » English to Swedish » Patents

illustrative embodiment(s) of the invention

Swedish translation: åskådliggörande utföringsform(er) av uppfinningen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:illustrative embodiment(s) of the invention
Swedish translation:åskådliggörande utföringsform(er) av uppfinningen
Entered by: Angelica Kjellström

19:53 Jul 2, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Patents
English term or phrase: illustrative embodiment(s) of the invention
standardrubrik i patentbeskrivning
Angelica Kjellström
Sweden
åskådliggörande utföringsform(er) av uppfinningen
Explanation:
Referens är i första hand min hustru som under 10 år jobbade uteslutande med patentöversättningar och lärdes upp av en erfaren patentingenjör.

En embodiment/utföringsform är en praktiskt genomförd tillämpning av uppfinningen. Illustrative/åskådliggörande innebär här att den bara skall ses som ett exempel för att tydliggöra fördelarna med uppfinningen, men inte innebär att uppfinningen måste se ut precis så.

Selected response from:

Folke Nettelblad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen, Folke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1åskådliggörande utföringsform(er) av uppfinningen
Folke Nettelblad
4patentritning(ar)
Sven Petersson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
patentritning(ar)


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.civilekonomerna.se/pls/portal/docs/PAGE/OVRIGT/FI...
Sven Petersson
Sweden
Does not meet criteria
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: Tack för ditt svar, men jag valde Folkes svar som bättre täckte kontexten.


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
åskådliggörande utföringsform(er) av uppfinningen


Explanation:
Referens är i första hand min hustru som under 10 år jobbade uteslutande med patentöversättningar och lärdes upp av en erfaren patentingenjör.

En embodiment/utföringsform är en praktiskt genomförd tillämpning av uppfinningen. Illustrative/åskådliggörande innebär här att den bara skall ses som ett exempel för att tydliggöra fördelarna med uppfinningen, men inte innebär att uppfinningen måste se ut precis så.



Folke Nettelblad
Sweden
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack för hjälpen, Folke!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad
1 hr
  -> Tack!