KudoZ home » English to Swedish » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

bring up close

Swedish translation: Du kan också få avlägsna föremål att kännas som om de vore nära med ...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bring up close
Swedish translation:Du kan också få avlägsna föremål att kännas som om de vore nära med ...
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

20:36 Dec 26, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Art/Literary - Photography/Imaging (& Graphic Arts) / photography
English term or phrase: bring up close
Distant subjects can also be brought up close using the 105mm tele-lens.

Hur uttrycker jag det på ideomatisk svenska ?
Paul Svensson
Du kan också få avlägsna föremål att kännas som om de vore nära med ...
Explanation:
Så tror jag att jag skrivit någon gång och inte fått smisk av kunden :-)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Du kan även ta närbilder på föremål på långt håll med hjälp av teleobjevktivet med 105 mm lins.Hans Karlson
4 +1Du kan också få avlägsna föremål att kännas som om de vore nära med ...Hans-Bertil Karlsson
3Avlägsna föremål kan ses på nära håll med hjälp av teleobjektivet på 105 mm
Anette Herbert


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Du kan även ta närbilder på föremål på långt håll med hjälp av teleobjevktivet med 105 mm lins.


Explanation:
är väl idiomatiskt, eller hur?

Hans Karlson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Gustavsson: 'avlägsna föremål' minskar upprepningen på - på; teleobjektivet (stryk första v:et)
6 mins

agree  Nina Engberg: Håller med EvaG
1 hr

agree  Paula Ibbotson: Agree also with EvaG
3 hrs

agree  Glenn Viklund: från långt håll
3 hrs

agree  Inger Brandt
13 hrs

agree  Mario Marcolin: med 105 mm:s teleobjektiv
22 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Du kan också få avlägsna föremål att kännas som om de vore nära med ...


Explanation:
Så tror jag att jag skrivit någon gång och inte fått smisk av kunden :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 46

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
12 hrs
  -> tack

2 days12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Avlägsna föremål kan ses på nära håll med hjälp av teleobjektivet på 105 mm


Explanation:
tycker jag att det står
alt. Närbilder av avlägsna föremål kan tas med hjälp av teleobjektivet på 105 mm"




    Reference: http://www.sfoto.se/f/praktisk_teknik/Nyheter/Tek_nyhet2.htm...
Anette Herbert
Native speaker of: Swedish