KudoZ home » English to Swedish » Retail

break down

Swedish translation: specifikation; framställning


00:39 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Retail / retail
English term or phrase: break down
Detaljhandelsförsäljning: "· Once you have indicated the till, press the F2 key for Remove Drawer, this will give you a break down of how much money that till has taken for each tender type."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:specifikation; framställning
Explanation:
"To break down" i detta fall innebär att allting delas upp i sina respektive "fack", eller "områden".

Jag tycker att "specifikation" eller "framställning" passar bättre på svenska än "analys", då "analys" antyder processen att just granska/bearbeta de framställda data.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5specifikation; framställningEKM
4Analys
Yngve Roennike


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Analys


Explanation:
x

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
specifikation; framställning


Explanation:
"To break down" i detta fall innebär att allting delas upp i sina respektive "fack", eller "områden".

Jag tycker att "specifikation" eller "framställning" passar bättre på svenska än "analys", då "analys" antyder processen att just granska/bearbeta de framställda data.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tack!