KudoZ home » English to Swedish » Retail

count by value

Swedish translation: se nedan


07:04 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Retail / retail
English term or phrase: count by value
Detaljhandelsförsäljning.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:se nedan
Explanation:
Jag tror att det kan ha att göra med Europeiska Unionen och att det är möjligt för vissa kassaapparater att tex ta emot pengar i Euro men ge växel i lokal valuta. Följden blir att kassaapparaten måste göra en valutaomräkning.

Just my two cent's worth.. :-) Trevlig helg!
Selected response from:

Nina Engberg
United States
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sedelräknare
Mario Marcolin
4se nedan
Tore Feuk
3summa/valuta
tauvon
2se nedan
Nina Engberg


Discussion entries: 2





  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
summa/valuta


Explanation:
Utan att veta något, kan man ju gissa att det har något med summan per valuta att göra kanske. Antingen samma summa i olika valutor eller om det är så att man tar emot flera valutor i kassan, så kan det vara summan av de enskilda valutorna vid kassaräkning.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
se nedan


Explanation:
skulle kunna vara det faktiska (fysiska, räknade) värdet av pengarna i kassan (ev. till skillnad från vad kontrollrullen visar), om det inte är de olika valutor som tidigare svarare talar om.

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
se nedan


Explanation:
Jag tror att det kan ha att göra med Europeiska Unionen och att det är möjligt för vissa kassaapparater att tex ta emot pengar i Euro men ge växel i lokal valuta. Följden blir att kassaapparaten måste göra en valutaomräkning.

Just my two cent's worth.. :-) Trevlig helg!

Nina Engberg
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack!

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sedelräknare


Explanation:
count by value => antal i valörer

En funktion som visar e.g. att beloppet
(i maskinen?) består av vilket antal av vilka sedelvalörer

->
At the top of the range is the GRF120 - a note counter that can count by value, handle and count MIXED denominations and has the ability to sort !


    Reference: http://www.scancoin.co.uk/ncounnt.html.
Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish