KudoZ home » English to Swedish » Retail

total count

Swedish translation: totalsumma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:total count
Swedish translation:totalsumma
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

07:36 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Retail / retail
English term or phrase: total count
Detaljhandelsförsäljning.
Monica Berntsson
Sweden
totalsumma
Explanation:
kan också vara totalt inslagna artiklar eller totalt genomförda försäljningar
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack! Jag tror det är totalsumma som avses. Det står i en uppräkning "£ value total count".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4totalsummaHans-Bertil Karlsson
4Slutsumma
tauvon


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Slutsumma


Explanation:
Utan mer kontext tror jag att det är (totals) slutsumman som avses. Ibland skriver man bara "summa" för det, beroende på var det står.


tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
totalsumma


Explanation:
kan också vara totalt inslagna artiklar eller totalt genomförda försäljningar

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 88
Grading comment
Tack! Jag tror det är totalsumma som avses. Det står i en uppräkning "£ value total count".