KudoZ home » English to Swedish » Slang

and such a weave of so many things

Swedish translation: med en rikedom av olika egenskaper.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:and such a weave of so many things
Swedish translation:med en rikedom av olika egenskaper.
Entered by: Mats Wiman

21:35 Jan 25, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
Slang
English term or phrase: and such a weave of so many things
He's got a great personality and such a weave of so many things.
marie lidell
med en rikedom av olika egenskaper.
Explanation:
Han är en stor personlighet med en rikedom av olika egenskaper.
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4med en rikedom av olika egenskaper.
Mats Wiman
3mångsidigEKM


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med en rikedom av olika egenskaper.


Explanation:
Han är en stor personlighet med en rikedom av olika egenskaper.

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mångsidig


Explanation:
Uttalandet är ganska talspråksbetonat och inte så genomtänkt. Jag håller i princip med Mats, men tänkte ändå ge lite andra möjliga förslag och tolkningar. "Weave" betyder ju "väv" - och utifrån det kan man fundera på vad en väv har för olika egenskaper, och hur man kan tänka sig att de används bildligt om en människa. Till sist får man fundera på vad en svensk skulle säga, så att det låter som ett naturligt uttalande.

Han är en underbar och mångsidig människa.

Han är en fantastisk personlighet med många strängar på sin lyra.

Han har en otrolig och mångfacetterad/mångbottnad personlighet.

Han är en fantastisk personlighet och på många vis en gåta.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8