KudoZ home » English to Swedish » Sports / Fitness / Recreation

"It´s a stretch"!

Swedish translation: förläng våra liv!


03:35 Dec 5, 2010
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Sports / Fitness / Recreation / Slogan - motsvarighet på svenska
English term or phrase: "It´s a stretch"!
Söker motsvarande svensk översättning (antar att det här handlar om en ordlek dvs. att meningen kan ha flera betydelser). Rubrik tillhörande träningsprogram för diabetiker där man informeras om vikten av att värma upp och stretcha/tänja ordentligt före man inleder ett pass på gymet.
xxxLilian S-K
Finland
Swedish translation:förläng våra liv!
Explanation:
just an idea about the concept of long life. Stretch is connected to the fact of making longer, extend, elongate...

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni2 ore (2010-12-07 06:15:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Thanks Lilian! Have a nice day.
Selected response from:

claudiabi
Grading comment
Jag väljer detta alternativ trots att alla 4 kunde varit alternativ. Tack alla!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Stretcha för livet!
Lena Svensson
3"Dags att stretcha!"
Andreas Majetic
3Tänj på dina gränser!
Anna Smith
1förläng våra liv!claudiabi


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"it´s a stretch"!
Tänj på dina gränser!


Explanation:
:)

Anna Smith
Switzerland
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"it´s a stretch"!
"Dags att stretcha!"


Explanation:
Vet inte vad de vill dra för ordlek på engelska men man dör ju iaf inte av att inte stretcha före träning =). Stretcha förändrar inte ens liv direkt men man undviker ju skador i träningen.

Andreas Majetic
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
"it´s a stretch"!
Stretcha för livet!


Explanation:
Ett förslag.

Lena Svensson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
"it´s a stretch"!
förläng våra liv!


Explanation:
just an idea about the concept of long life. Stretch is connected to the fact of making longer, extend, elongate...

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni2 ore (2010-12-07 06:15:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Thanks Lilian! Have a nice day.

claudiabi
Native speaker of: Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jag väljer detta alternativ trots att alla 4 kunde varit alternativ. Tack alla!!