KudoZ home » English to Swedish » Sports / Fitness / Recreation

fully drawn

Swedish translation: fullt uppdragen (pil)


15:36 Feb 18, 2012
English to Swedish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / bågjakt
English term or phrase: fully drawn
Vad heter det på svenska när pilbågen är "fully drawn"
ME Translations
Sweden
Swedish translation:fullt uppdragen (pil)
Explanation:
Klicker, fjädrande anordning som spänner om pilen och släpper vid fullt uppdrag.

Vid fullt uppdrag ska pilen peka rakt in i tavlan

Stå rätt, lägga på pilen, fatta bågen, fatta strängen, höja bågen, dra upp, hålla armarna rätt, sikta, släppa. Ta god tid på dig och räkna till tre med fullt uppdrag

Du böjer dragfingrarna under uppdraget. Fingrarna skall vara maximalt böjda före uppdrag. Pilen faller av pilhyllan vid fullt uppdrag


Etc etc.
Selected response from:

Andreas Majetic
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fullt uppdragen (pil)
Andreas Majetic
2 +1fullt drag
Johan Sjöbom


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
fullt drag


Explanation:
Inte 100% säker, men tror det är detta uttryck som brukar användas.

Johan Sjöbom
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
2 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fullt uppdragen (pil)


Explanation:
Klicker, fjädrande anordning som spänner om pilen och släpper vid fullt uppdrag.

Vid fullt uppdrag ska pilen peka rakt in i tavlan

Stå rätt, lägga på pilen, fatta bågen, fatta strängen, höja bågen, dra upp, hålla armarna rätt, sikta, släppa. Ta god tid på dig och räkna till tre med fullt uppdrag

Du böjer dragfingrarna under uppdraget. Fingrarna skall vara maximalt böjda före uppdrag. Pilen faller av pilhyllan vid fullt uppdrag


Etc etc.

Andreas Majetic
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 43