KudoZ home » English to Swedish » Surveying

management summary

Swedish translation: sammanfattning


19:35 May 18, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Surveying
English term or phrase: management summary
management summary. Det är titeln pa en utvärdering. I tyska översättningen har dom latit engelskan vara kvar
cologne
Germany
Swedish translation:sammanfattning
Explanation:
Jag tror att det här åsyftas sammanfattningen av en publikation som man brukar kalla "Management summary" för alla stressade chefer som inte hinner läsa igenom hela publikationen ;-) Se referenser nedan:

När lite mer info behövs än kanske enbart en sammanfattning (Executive summary /
Management summary) inte räcker, men tid inte finns för att sätta sig ...
www.reflect.se/Leverans.html - 19k -

Executive summary / Management summary. Kärt barn har många namn. Denna del
innehåller kontentan av undersökningsinsatsen. Resultat i. punktform. ...
www.reflect.se/Vad vi levererar.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-05-18 20:34:12 GMT)
--------------------------------------------------

Gör ett utkast på sammanfattningen (Executive Summary, Management Summary)
under de första veckorna av uppdraget för att se till att du vet vart ni vill ...
www.fek.uu.se/ikt/intftgv05/fil/Logiskkommunikation.ppt

Selected response from:

Terese Whitty
United States
Grading comment
tack,
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sammanfattning
Terese Whitty
3Ledningens redogörelse
Mårten Sandberg


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ledningens redogörelse


Explanation:
alt sammanfattning, utan kontext

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 12

57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sammanfattning


Explanation:
Jag tror att det här åsyftas sammanfattningen av en publikation som man brukar kalla "Management summary" för alla stressade chefer som inte hinner läsa igenom hela publikationen ;-) Se referenser nedan:

När lite mer info behövs än kanske enbart en sammanfattning (Executive summary /
Management summary) inte räcker, men tid inte finns för att sätta sig ...
www.reflect.se/Leverans.html - 19k -

Executive summary / Management summary. Kärt barn har många namn. Denna del
innehåller kontentan av undersökningsinsatsen. Resultat i. punktform. ...
www.reflect.se/Vad vi levererar.pdf -

--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-05-18 20:34:12 GMT)
--------------------------------------------------

Gör ett utkast på sammanfattningen (Executive Summary, Management Summary)
under de första veckorna av uppdraget för att se till att du vet vart ni vill ...
www.fek.uu.se/ikt/intftgv05/fil/Logiskkommunikation.ppt



Terese Whitty
United States
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
tack,

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EKM
5 hrs
  -> Tack Mårten!

agree  Mats Wiman
6 hrs
  -> Tack Mats!

agree  Sven Petersson
7 hrs
  -> Tack Sven!

agree  Linn Arvidsson
10 hrs
  -> Tack Linn!