KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

inset values for text boxes

Swedish translation: inlagda värden för textrutor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inset values for text boxes
Swedish translation:inlagda värden för textrutor
Entered by: Mats Wiman

03:22 Oct 24, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: inset values for text boxes
Ett uttryck i QuarkXPress. Någon som jobbar med detta program som vet vad det betyder?
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
inlagda värden för textrutor
Explanation:
från en som inte vet ett dyft om Quarkexpress
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack

Jag hade hoppats på att få veta vilka värden som läggs in, men det var ingen som nappade på det...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2inlagda värden för textrutor
Mats Wiman
4ange värden för textrutor
Linda Joelsson


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
inlagda värden för textrutor


Explanation:
från en som inte vet ett dyft om Quarkexpress


    Norstedts+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482
Grading comment
Tack

Jag hade hoppats på att få veta vilka värden som läggs in, men det var ingen som nappade på det...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erika Lundgren: Håller med, och jag har använt Quark Express
22 mins

agree  Peter Johansson
2 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ange värden för textrutor


Explanation:
Tror du det kan vara en felstavning och att "inset" ska vara "insert"..? Bara en gissning. Isåfall kan man ju tänka sig att man ska "ange" vissa värden i några textrutor. Kanske lite mer kontext skulle hjälpa.

Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186