KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

paint line

Swedish translation: färgtyp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:paint line
Swedish translation:färgtyp

10:41 Oct 27, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: paint line
Fortfarande rör det sig om bilfärger. "Prepare the color of the selected paint line."
Monica Berntsson
Sweden
färgtypen; färgslaget; färgsorten; färgkategorien
Explanation:
Implicit in answer.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tackar! Det var det här jag använde och första svaret får poäng.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4färgledning
Karin Ashing
4färgtypHans-Bertil Karlsson
4färgtypen; färgslaget; färgsorten; färgkategorien
Sven Petersson


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
färgtypen; färgslaget; färgsorten; färgkategorien


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134
Grading comment
Tackar! Det var det här jag använde och första svaret får poäng.

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
färgtyp


Explanation:
Jag kollade R-M:s sajt och det verkar ju handla om olika färgtyper (Quarz etc).

I den här meningen ska man ju förbereda färger (med grundfärg, förtunningsvätskor, matteringsvätska osv)

Du får nog kolla bakåt lite också - jag kommer inte dit då denna del av sajten är lösenordsskyddad

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
färgledning


Explanation:
jag tror att detta snarare har att göra med den ledning (det rör) som innehåler färgen i sprutmålningsutrustningen. I ledningen matas färgen från färgbehållaren till sprutpistolen. Det skulle hjälpt med lite mer kontext, dock..

Karin Ashing
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 121

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: You may be right. More context needed!
2 hrs