KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

slow thinner

Swedish translation: långsamt torkande tinner


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slow thinner
Swedish translation:långsamt torkande tinner

05:40 Oct 29, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: slow thinner
Det handlar om bilfärger. Vad är "slow thinner" , "fast thinner"?
Monica Berntsson
Sweden
Snabbtorkande, långsamt torkande
Explanation:
Troligen graden av flyktigt lösningsmedel. Ju mer flyktigt (fast), ju mer snabbtorkande. Jag är dock inte säker Monica.

Mvh Fredrik
Selected response from:

Fredrik Larsson
Grading comment
Tack igen! Först får poängen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4långsamt torkande förtunning (thinner)Hans-Bertil Karlsson
4Snabbtorkande, långsamt torkande
Fredrik Larsson


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Snabbtorkande, långsamt torkande


Explanation:
Troligen graden av flyktigt lösningsmedel. Ju mer flyktigt (fast), ju mer snabbtorkande. Jag är dock inte säker Monica.

Mvh Fredrik

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125
Grading comment
Tack igen! Först får poängen.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
långsamt torkande förtunning (thinner)


Explanation:
respektive snabbtorkande förtunning (thinner)

Beror på vilken sammansättning förtunningsvätskan har. Vissa är mycket flyktiga andra mindre. Vattenbaserade färger torkar exempelvis långsammare än de som baseras på "thinner" (men luktar mindre och är mindre miljöfarliga).

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265