KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

crabbing

Swedish translation: krabbgång


06:13 Nov 6, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: crabbing
How important is it that there is minimal CRABBING?

Det handlar om en figursåg!
Linda Joelsson
Sweden
Swedish translation:krabbgång
Explanation:
Jag tror jag tog fel djur nyss :-(
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Skaldjur som skaldjur eller? :))(Tack!)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4krabbgångHans-Bertil Karlsson
4kräftgångHans-Bertil Karlsson


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kräftgång


Explanation:
Jag vet inte om detta är den exakta översättningen, men det handlar om att det går att såga rakt med sågen så att den inte vandrar av sig självt som en krabba från sida till sida och ger en dålig skäryta.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
krabbgång


Explanation:
Jag tror jag tog fel djur nyss :-(

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Skaldjur som skaldjur eller? :))(Tack!)