KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

machine shop supervisor

Swedish translation: maskinverkstadschef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:machine shop supervisor
Swedish translation:maskinverkstadschef
Entered by: xxxMarianne

03:11 Nov 8, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: machine shop supervisor
ännu en person som arbetar på detta förpackningsföretag (den siste, hoppas jag)!
xxxMarianne
Belgium
chef för maskinverkstaden
Explanation:
Om han ansvarar för produktionen av förpackningar, kan han helt enkelt heta verkstadschef eller verkstadsförman. Förslaget i rutan här ovanför bygger på att han inte direkt har hand om förpackningsproduktionen utan ser till att det tillverkas reservdelar till maskinerna när de ska repareras eller moderniseras. Ev. producerar någon kompletterande detalj till någon specialförpackning.
Tyvärr inte vidare klargörande...
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3verkstadsförman
Sven Petersson
3 +2chef för maskinverkstadenlarserik


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
verkstadsförman


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erika Lundgren
5 mins
  -> Tack så mycket!

agree  Ingrid Abramson
42 mins
  -> Tack så mycket!

agree  Bengt Sandström
53 mins
  -> Tack så mycket!

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
chef för maskinverkstaden


Explanation:
Om han ansvarar för produktionen av förpackningar, kan han helt enkelt heta verkstadschef eller verkstadsförman. Förslaget i rutan här ovanför bygger på att han inte direkt har hand om förpackningsproduktionen utan ser till att det tillverkas reservdelar till maskinerna när de ska repareras eller moderniseras. Ev. producerar någon kompletterande detalj till någon specialförpackning.
Tyvärr inte vidare klargörande...

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 608
Grading comment
Tackar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: Sannolikare då fö inte är metalltillverkande.
8 mins

agree  Bengt Sandström
48 mins