KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

stick micrometers

Swedish translation: mikrometerstickmått


13:56 Nov 12, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: stick micrometers
Using a good quality tape rule or preferably stick micrometers ensure that the exit and entry rolls are parallel
Katarina Bovin
Swedish translation:mikrometerstickmått
Explanation:
I och för sig bara 6 träffar på svenska Google, men det känns igen och låter bra, tycker jag.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack alla tre! Jag skulle vilja ge er alla poäng men det verkar man inte kunna göra.
MVH
Katarina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mikrometerstickmått
Klas Törnquist
4mikrometerstickmåttRasero
4mikrometerstickmåttEKM


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikrometerstickmått


Explanation:
I och för sig bara 6 träffar på svenska Google, men det känns igen och låter bra, tycker jag.


    Reference: http://www.google.com
EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934
Grading comment
Tack alla tre! Jag skulle vilja ge er alla poäng men det verkar man inte kunna göra.
MVH
Katarina

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikrometerstickmått


Explanation:
Det finns många olika sorters mikrometrar. Mikrometerstickmåttet är en typ av mikrometer som används till mätning av invändiga ytor. Eftersom de preciserar "stick micrometer", så verkar det tryggast.


Rasero
PRO pts in pair: 28

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikrometerstickmått


Explanation:
Verkar stämma bra. CE Johansson (Mått-Johansson) håller med.


    Reference: http://www.cej.se/trading_sv/broschyrer/hs803/mikrometrar.ht...
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191