KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Pod levers - Pod Rotation Position

Swedish translation: stativfötter


05:42 Nov 19, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Pod levers - Pod Rotation Position
Move the pod levers to the displayed position and Press OK
Pod Rotation Position should be performed any time a pod is changed or the towers are moved.

Detta har att göra med verkstadsutrustning.

Tacksam för hjälp
Roger A
Roger Arvidsson
Sweden
Swedish translation:stativfötter
Explanation:
En ganska vild gissning, i väntan på mera sammanhang. Att det handlar om verkstadsutrustning säger inte mycket, om du ursäktar.
jag hade ordet pod i en text om hörselskydd - en bygel med en propp i varje ända, en för varje öra - och de kallades pods.
PoD = Print on Demand - passar inte här
Hälsningar
L-E Morin
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen
hälsar
Roger
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4skalans handtagHans-Bertil Karlsson
1stativfötterlarserik


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
skalans handtag


Explanation:
Är lite osäker på POD i det här fallet, men detta är en variant.


    Wordfinder
Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
stativfötter


Explanation:
En ganska vild gissning, i väntan på mera sammanhang. Att det handlar om verkstadsutrustning säger inte mycket, om du ursäktar.
jag hade ordet pod i en text om hörselskydd - en bygel med en propp i varje ända, en för varje öra - och de kallades pods.
PoD = Print on Demand - passar inte här
Hälsningar
L-E Morin


larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 608
Grading comment
Tack för hjälpen
hälsar
Roger