KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Check bypass sizing

Swedish translation: Kontrollera manuella inmatningsfackets storleksinställning.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Check bypass sizing
Swedish translation:Kontrollera manuella inmatningsfackets storleksinställning.
Entered by: Mats Wiman

06:00 Nov 29, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Check bypass sizing
Check bypass sizing

Kopiator!
Linda Joelsson
Sweden
Kontrollera manuella inmatningsfackets storleksinställning.
Explanation:
alt. gejderinställning
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack Mats!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kontrollera manuella inmatningsfackets storleksinställning.
Mats Wiman
3 +1Kontrollera specialmediastorlekBirgitta Ostrom


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Kontrollera manuella inmatningsfackets storleksinställning.


Explanation:
alt. gejderinställning

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482
Grading comment
Tack Mats!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Kontrollera specialmediastorlek


Explanation:
Bypass tray (magasin för specialmedia) eller bypass path (pappersbana för specialmedia) är förmodligen det som avses med 'bypass'. De används för specialmedia som kuvert, OH-film eller dylikt (som inte kan utnyttja den vanliga pappersbanan, eftersom de då kan skadas). Det är min gissning att det är mediastorleken som ska kontrolleras, såvida det inte går att ändra pappersbanans storlek på något sätt (vilket låter mindre troligt)


    Egen erfarenhet
Birgitta Ostrom
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Johansson
6 mins