KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

priority

Swedish translation: prioritet/förekomstfrekevens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:priority
Swedish translation:prioritet/förekomstfrekevens
Entered by: Mats Wiman

23:56 Nov 29, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: priority
Select the 1st to 4th paper for cassette using priority.
Kopiator
Linda Joelsson
Sweden
vanlighet/prioritet
Explanation:
Välj papperssort för de olika kasetterna med hänsyn till resp. papperssorts vanlighet/viktighet/förekomst.

Jag tror den prioritets om nämns är 'vanlighet' (den frekvens med vilken sorten används)
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack Sven - nu förstår jag hur de menar. Din förklaring verkar logisk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vanlighet/prioritet
Mats Wiman
4Ska jag hälsa till Sven eller menar du mig?
Mats Wiman


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vanlighet/prioritet


Explanation:
Välj papperssort för de olika kasetterna med hänsyn till resp. papperssorts vanlighet/viktighet/förekomst.

Jag tror den prioritets om nämns är 'vanlighet' (den frekvens med vilken sorten används)


    YKW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482
Grading comment
Tack Sven - nu förstår jag hur de menar. Din förklaring verkar logisk!

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ska jag hälsa till Sven eller menar du mig?


Explanation:
Hälsn

Mats

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482