KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Spread Spectrum Method

Swedish translation: spread-spectrum metod


05:13 Dec 5, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Spread Spectrum Method
http://www.techweb.com/encyclopedia/defineterm.yb?term=sprea...
Sven Petersson
Sweden
Swedish translation:spread-spectrum metod
Explanation:
Översätts inte på svenska.
Bindestrecket skall sitt där det
sitter (eller möjligen utelämnas),
spread och spectrum är hårdast
kopplade till varandra, det är
spektumet som är spritt, inte
metoden!
Selected response from:

Nils Andersson
United States
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4spread-spectrum metodNils Andersson
4spritt spektrum-metod
Mats Wikberg


  

Answers


4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spritt spektrum-metod


Explanation:
Betyder metod för spritt frekvensområde eller hoppfrekvensteknik


    Reference: http://europa.eu.int/eur-lex/sv/com/dat/2001/sv_501PC0557.ht...
Mats Wikberg
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 165

5 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spread-spectrum metod


Explanation:
Översätts inte på svenska.
Bindestrecket skall sitt där det
sitter (eller möjligen utelämnas),
spread och spectrum är hårdast
kopplade till varandra, det är
spektumet som är spritt, inte
metoden!

Nils Andersson
United States
PRO pts in pair: 35