KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

depth stake

Swedish translation: höjdinställningspinne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:depth stake (gräsklipparmotor)
Swedish translation:höjdinställningspinne

08:08 Dec 13, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: depth stake
Kontexten är följande: "Remove hex nut, lockwasher and bolt securing depth stake support to engine brackets"
Ulla Lundquist
Italy
höjdinställningsstång/pinne/visare/indikator
Explanation:
alltså inte för att ställa in utan för att visa klippaggregats höjd över gräset.
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
tusen tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4höjdinställningsstång/pinne/visare/indikator
Mats Wiman
3djupinställningsstag
Klas Törnquist


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
djupinställningsstag


Explanation:
...eller möjligen "djupanslag". Det framgår inte vad det rör sig om för maskin. Om vi antar att det är ett litet "motorredskap" så bör "depth stake" vara en grunka som används för att ställa in arbetsdjupet.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
höjdinställningsstång/pinne/visare/indikator


Explanation:
alltså inte för att ställa in utan för att visa klippaggregats höjd över gräset.

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482
Grading comment
tusen tack