KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

drain filter

Swedish translation: husavtappningsfilter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drain filter
Swedish translation:husavtappningsfilter
Entered by: Klas Törnquist

08:31 Dec 27, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: drain filter
Always replace the hydraulic/hydrostatic filter and clean the hydraulic fill screen and the case drain filters whenever the hydraulic fluid is replaced.
larserik
Sweden
husavtappningsfilter
Explanation:
"case drain filters" ska nog ses som en term. Det är väl möjligt att man filtrerar oljan vid avtappning för att samla upp t ex metallpartiklar.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Hur gör man när man vill dela poängen mellan två svarare? Lindas svar var inte alls dumt när allt kommer omkring.
Hälsningar
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2dräneringsfilter
Linda Joelsson
4husavtappningsfilter
Klas Törnquist


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
dräneringsfilter


Explanation:
Detta är bara ett förslag... Ibland används ju "tapp-" eller "avtappnings-" för "drain". Kanske hjälper det nåt..?


    Egna funderingar
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186
Grading comment
Jag har haft samma idé men 0 träff på nätet. Fler idéer?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
22 mins
  -> Tack Hans-Bertil!

agree  Peter Johansson
2 hrs
  -> Tack Peter!
The asker has declined this answer
Comment: Jag har haft samma idé men 0 träff på nätet. Fler idéer?

3 days 2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
husavtappningsfilter


Explanation:
"case drain filters" ska nog ses som en term. Det är väl möjligt att man filtrerar oljan vid avtappning för att samla upp t ex metallpartiklar.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Hur gör man när man vill dela poängen mellan två svarare? Lindas svar var inte alls dumt när allt kommer omkring.
Hälsningar