KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

bore and stroke

Swedish translation: cylinderdiameter och slaglängd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bore and stroke
Swedish translation:cylinderdiameter och slaglängd
Entered by: Linda Joelsson

14:42 Dec 27, 2001
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: bore and stroke
Kawasaki, air cooled, overhead valve, 4 cycle, 3.7 horsepower, 2.36 x 1.73 bore and stroke, 7.57cu. inch (124 cc) displacement, 8.4:1 compression ratio, 11 ft. lb. (15 N 4/10>m) @ 1400 rpm.
Linda Joelsson
Sweden
cylinderdiameter och slaglängd
Explanation:
--det som tillsammans ger displacement - du kan kontrollräkna om du vill ;-}


--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-27 15:14:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

--jag tar tillbaka hälften, det ger inte rätt siffror för \"displacement\", i varje fall inte om jag knappade rätt på miniräknaren nyss. Men översättningen är det inget fel på, som framgår av Sven Peterssons bidrag
L-E
Selected response from:

larserik
Sweden
Grading comment
Tack - jag litar på dig! :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Cylinderdiameter och slaglängd
5cylinderdiameter och slaglängd
Sven Petersson
4cylinderdiameter och slaglängdlarserik


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Cylinderdiameter och slaglängd


Explanation:
Kan också kallas borrning och slag.

Olika tillverkare har olika benämningar.




    Egen erfarenhet.

Native speaker of:

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cylinderdiameter och slaglängd


Explanation:
--det som tillsammans ger displacement - du kan kontrollräkna om du vill ;-}


--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-27 15:14:33 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

--jag tar tillbaka hälften, det ger inte rätt siffror för \"displacement\", i varje fall inte om jag knappade rätt på miniräknaren nyss. Men översättningen är det inget fel på, som framgår av Sven Peterssons bidrag
L-E

larserik
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 605
Grading comment
Tack - jag litar på dig! :)

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
cylinderdiameter och slaglängd


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134