KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Paddock

Swedish translation: paddock


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:paddock
Swedish translation:paddock
Entered by: Sven Petersson

22:56 Jan 4, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Paddock
I motorsportsammanhang, ett område där fordonen ställs upp innan tävling (?). Vid hästtävlingar är det inte översatt, men hur är det vid motortävlingar? Hittade 'centralplats' på webben, men det känns inte riktigt bra.
Katarina Bovin
paddock
Explanation:
Kallas så även på svenska.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack så mycket Sven! Suverän länk!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5paddock
Sven Petersson
4bandepåHans-Bertil Karlsson
4depå
Eva Linderoth
4depå
Eva Linderoth


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
depå


Explanation:
kanske depå, som är det ställe bilarna kör in till när de behöver servas under loppet. Det behövs mer sammanhang.

Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 191

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
depå


Explanation:
kanske depå, som är det ställe bilarna kör in till när de behöver servas under loppet. Det behövs mer sammanhang.

Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 191
Grading comment
Tack för din hjälp Eva!
The asker has declined this answer
Comment: Tack för din hjälp Eva!

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
paddock


Explanation:
Kallas så även på svenska.


    Reference: http://www.dailyf1.com/se/lexicon/p.shtml
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14142
Grading comment
Tack så mycket Sven! Suverän länk!

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bandepå


Explanation:
Enligt prismas lexikon finns beteckningen "bandepå".

Personligen är jag inte så förtjust i diverse sporters sätt att "briljera" med ett internationellt språk när det finns svenska varianter som använts i årtionden.

För hästarna finns ju faktiskt "hage" som också är ett utmärkt ord !!

Hälsningar
Hans

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265