KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

import data

Swedish translation: Importera data


23:29 Jan 9, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Data
English term or phrase: import data
Det handlar om ett software program och jag har tyvätt ingen ytterligare info
tengstrom
Italy
Swedish translation:Importera data
Explanation:
Detta är ett bra exempel på varför du MÅSTE ha möjlighet att se programmet när du översätter programvara.
Import data kan som Wiman förslår vara bara "import data/importerade data", men det kan lika väl vara, beroende på var det står, namnet på en knapp/länk/kryssruta som utför funktionen att importera data, och då skulle den heta "Importera data". Om det inte finns några teckenbegränsningar, en annan sak att vara uppmärksam på vid översättning av programvara.
Selected response from:

tauvon
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Importera data
tauvon
5dataimport
Sven Petersson
4importdata
Mats Wiman
4att importera dataSerge L


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
att importera data


Explanation:
HTH,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-09 23:48:37 (GMT)
--------------------------------------------------

or importerade data, of course: \"När jag tittar på hjälpfunktionen så verkar det som om importerade data kommer att ligga som en separat fil i min dator.\"

see http://www.dannbergsdata.se/gastbok2000.html


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Serge L
PRO pts in pair: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
importdata


Explanation:
d.v.s. data som:
1. är importerade
eller
2. skall importeras


    Native Swede
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Importera data


Explanation:
Detta är ett bra exempel på varför du MÅSTE ha möjlighet att se programmet när du översätter programvara.
Import data kan som Wiman förslår vara bara "import data/importerade data", men det kan lika väl vara, beroende på var det står, namnet på en knapp/länk/kryssruta som utför funktionen att importera data, och då skulle den heta "Importera data". Om det inte finns några teckenbegränsningar, en annan sak att vara uppmärksam på vid översättning av programvara.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson
1 hr

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dataimport


Explanation:
CLEARSPEAK!


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134