KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

an untrustworthy entity

Swedish translation: icke tillförlitlig enhet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:an untrustworthy entity
Swedish translation:icke tillförlitlig enhet
Entered by: Sven Petersson

09:00 Jan 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: an untrustworthy entity
Internet traffic arriving to your computer will not be secured and may potentially be examined by an untrustworthy entity.
Sven Petersson
Sweden
icke tillförlitlig enhet
Explanation:
Om trafiken till och från din dator via Internet inte är skyddad, kan intrång ske av annan enhet vars avsikter kan vara illvilliga rentav.
Selected response from:

tauvon
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2icke tillförlitlig enhet
tauvon
4opålitlig enhet
Linda Joelsson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
opålitlig enhet


Explanation:
Någon obehörig kan få tillgång till din dator utan en ordentlig brandvägg. Eventuellt kan man säga "okänd enhet".


    Egen erfarenhet
Linda Joelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 186

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
icke tillförlitlig enhet


Explanation:
Om trafiken till och från din dator via Internet inte är skyddad, kan intrång ske av annan enhet vars avsikter kan vara illvilliga rentav.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Fredrik Larsson: Låter bäst!
2 mins

agree  xxxCATNIP
4 hrs