KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

communicator

Swedish translation: kommunikator


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:communicator
Swedish translation:kommunikator
Entered by: Sven Petersson

13:42 Jan 11, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: communicator
"wireless communicator product ... providing customers with an ideal pocket-sized solution for integrated voice and data services" samt "wireless communicator product"
Michael Broström
kommunikator
Explanation:
Dä ä va Nokia kallar dåm!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Till slut fick jag ändå välja detta (med en blänkare till kunden att om de har något bättre så vill jag gärna veta vad det är).
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kommunikationsprodukt
Fredrik Larsson
5kommunikator
Sven Petersson
4(trådlös) kommunikations(produkt)Glenn Viklund
4Kommunicerare
Greta Holmer


Discussion entries: 1





  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kommunikator


Explanation:
Dä ä va Nokia kallar dåm!


    Reference: http://nds1.forum.nokia.com/support/MacSuite_sv_1_1.pdf
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134
Grading comment
Till slut fick jag ändå välja detta (med en blänkare till kunden att om de har något bättre så vill jag gärna veta vad det är).

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kommunicerare


Explanation:
Kommunikator borde heta kommunikatör eller kommunicerare. Kommunikator är inte bra, det låter för tyskt.

Greta Holmer
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 24

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kommunikationsprodukt


Explanation:
Håller med om att kommunikator inte är ett bra or även om det faktiskt används ofta. I din kontext tycker jag annars att meningen kan börja med "trådlös kommunikationsprodukt....."

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Johansson: Bästa alternativet, blir bara mindre skönt ju mer svenskt man försöker få det...
15 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(trådlös) kommunikations(produkt)


Explanation:
är väl enkelt uttryckt en rak översättning..


    egna funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476