KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

ICMP admin prohibited filter packet

Swedish translation: ICMP-paket "administrativt förbjudet"


15:56 Jan 11, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Hacking
English term or phrase: ICMP admin prohibited filter packet
Sentence: Before we learned that an ICMP type 13 is an ICMP admin prohibited filter packet, which is usually sent from a packet filtering router like Cisco's IOS
tauvon
Sweden
Swedish translation:ICMP-paket "administrativt förbjudet"
Explanation:
The sentence as presented is incorrect. ICMP Type 13 is "timestamp request"; "admin prohibited" most likely refers to Type 3 Code 13.
Selected response from:

Paul Svensson
Grading comment
Tack! Dennar måste jag ha löst på något annat sätt, visste inte att den var öppen längre ens ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2ICMP (Internet Control Message Protocol) administration
Sven Petersson
5ICMP-paket administratören har förbjudet filtreringen avPetri_K
5ett filterpaket som är förbjudet av ICPM-administrationenSara Hagelstam
4ICMP-paket "administrativt förbjudet"
Paul Svensson


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
ICMP (Internet Control Message Protocol) administration


Explanation:
ICMP (Internet Control Message Protocol) administration förbjudet filterpaket


    Reference: http://www.networksorcery.com/enp/protocol/icmp/msg13.htm
    Reference: http://www.totse.com/en/hack/hack_attack/162025.html
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14134
Grading comment
Blev inte svenskan lite styltig? Tack ändå!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Greta Holmer
2 hrs
  -> Thank you very much!

agree  Peter Johansson
2 hrs
  -> Thank you very much!
The asker has declined this answer
Comment: Blev inte svenskan lite styltig? Tack ändå!

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ett filterpaket som är förbjudet av ICPM-administrationen


Explanation:
Förklaringen är densamma som tidigare har erbjudits, men jag anser att grammatiken led av desamma.

Sara Hagelstam
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 99
Grading comment
Bästa förslaget rent språkligt, men ändå bra. Tack ändå!
The asker has declined this answer
Comment: Bästa förslaget rent språkligt, men ändå bra. Tack ändå!

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ICMP-paket administratören har förbjudet filtreringen av


Explanation:
Jag vet inte mycket om sammanhanget, men specifikationen av ICMP anger att typ 13 (som nämndes i sammanhangsförklaringen) är ett meddelanden för att ta reda på tiden hos meddelandemottagaren. Möjligen att det sedan då kan assistera vid filtreringen. Se referensen för mer info.


    Reference: http://www.ietf.org/rfc/rfc0792.txt
Petri_K
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Det flyter lite dåligt i en löptext. Tack ändå.
The asker has declined this answer
Comment: Det flyter lite dåligt i en löptext. Tack ändå.

871 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
icmp admin prohibited filter packet
ICMP-paket "administrativt förbjudet"


Explanation:
The sentence as presented is incorrect. ICMP Type 13 is "timestamp request"; "admin prohibited" most likely refers to Type 3 Code 13.


    Reference: http://www.networksorcery.com/enp/protocol/icmp.htm
Paul Svensson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 65
Grading comment
Tack! Dennar måste jag ha löst på något annat sätt, visste inte att den var öppen längre ens ...