KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

body-in-white vehicle

Swedish translation: råkaross


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:body-in-white
Swedish translation:råkaross
Entered by: Karin Ashing

08:44 Jan 23, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: body-in-white vehicle
på bilfabrik - har hittat body-in-white oöversatt på nätet, men finns det ingen bra svensk term (handlar om olackerad bilkaross)
Karin Ashing
Sweden
(bil med) råkaross
Explanation:
Används i verkstadslitteraturen.
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack så mycket
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(bil med) råkaross
Klas Törnquist
4Obehandlad
Fredrik Larsson


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Obehandlad


Explanation:
Kan inte komma på något annat. Allt annat som inte är målat/lackat kalls ju för obehandlat.

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
(bil med) råkaross


Explanation:
Används i verkstadslitteraturen.

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Tack så mycket