KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

housing assembly

Swedish translation: hus (hus, komplett)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:housing assembly
Swedish translation:hus (hus, komplett)
Entered by: Klas Törnquist

14:21 Jan 30, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / medical technology
English term or phrase: housing assembly
Housing Assembly For the Resposable Trocar System
gunvor
hus (hus, komplett)
Explanation:
"Assembly" kan ofta utelämnas på svenska. Det talar egentligen om att något består av flera delar, vilket möjligen kan vara intressant ur tillverkningssynpunkt och vid isärtagning och hopsättning. Du behöver nog bara översätta det om du t ex behöver särhålla "housing assembly" från enbart "housing".
Selected response from:

Klas Törnquist
Grading comment
Tack för snabbt svar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kåpa, mantel, yttermantel, skal, ytterskalHans-Bertil Karlsson
4hus (hus, komplett)
Klas Törnquist


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hus (hus, komplett)


Explanation:
"Assembly" kan ofta utelämnas på svenska. Det talar egentligen om att något består av flera delar, vilket möjligen kan vara intressant ur tillverkningssynpunkt och vid isärtagning och hopsättning. Du behöver nog bara översätta det om du t ex behöver särhålla "housing assembly" från enbart "housing".


    Produktbeskrivningar
Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191
Grading comment
Tack för snabbt svar

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kåpa, mantel, yttermantel, skal, ytterskal


Explanation:
några alternativ till..

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265