KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

leaded steel

Swedish translation: Maskinstål


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leaded steel
Swedish translation:Maskinstål
Entered by: Linda Joelsson

16:40 Feb 25, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: leaded steel
handlar om maskinbyggnadsstål...
Linda Joelsson
Sweden
Maskinstål
Explanation:
Jag är inte säker mn kolla gärna upp det.
Selected response from:

Fredrik Larsson
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2blylegerat stål
Tore Feuk
4blyinfattat stålxxxForster
3Maskinstål
Fredrik Larsson


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
blylegerat stål


Explanation:
tror det används i bussningar, transformatorer, o.dyl.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-25 23:58:30 (GMT)
--------------------------------------------------

www.environdec.com-reg-s_epd23.pdf har ett stycke me titeln återvinningsdeklaration där man nämner blylegerat stål som kommande från hylsor och kopplingar

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: låter rimligt
11 mins

agree  Fredrik Larsson: Heter det inte rent av Maskinstål?
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Maskinstål


Explanation:
Jag är inte säker mn kolla gärna upp det.

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
blyinfattat stål


Explanation:
kan vara en annan variant kanske

xxxForster
PRO pts in pair: 12