KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

power-user privilege

Swedish translation: behörighet som superanvändare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:power-user privilege
Swedish translation:behörighet som superanvändare
Entered by: Eva Palm

18:57 Mar 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: power-user privilege
skrivarmjukvara
Det talas om administratörsbehörighet och ovanstående behörighet.
Eva Palm
behörighet som superanvändare
Explanation:
låter lite löjligt på svenska, men så är det tyvärr.
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack... igen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1behörighet som superanvändareHans-Bertil Karlsson
1behörighet för kvalificerad användare
Klas Törnquist


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
behörighet som superanvändare


Explanation:
låter lite löjligt på svenska, men så är det tyvärr.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack... igen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  marionb
27 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
behörighet för kvalificerad användare


Explanation:
... eller för avancerad användare

Klas Törnquist
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1191