KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

oil mist test

Swedish translation: test för oljedimma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:oil mist test
Swedish translation:test för oljedimma
Entered by: Fredrik Larsson

14:12 Jul 4, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: oil mist test
En isolator för påfyllnad av tryckbehållare: "The filters have to pass the oil mist test, (according to DIN 24184) during manufacture."
Monica Berntsson
Sweden
test för oljedimma
Explanation:
Antagligen ett test som kontrollerar att filtren inte släpper igenom oljedimma.
Selected response from:

Fredrik Larsson
Grading comment
Tack Fredrik!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4testade med oljedimmaAnna, citato
4test för oljedimma
Fredrik Larsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
test för oljedimma


Explanation:
Antagligen ett test som kontrollerar att filtren inte släpper igenom oljedimma.

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125
Grading comment
Tack Fredrik!

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
testade med oljedimma


Explanation:
Oil mist är oljedimma

Hittade det här på nätet:
läckagetestade med rök enligt DIN 24184.

så... logiskt sett borde det bli enligt ovan...?


    Reference: http://www.dataphone.se/~ms/miljoburken/filter.htm
Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 213