KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

secure suite area

Swedish translation: säkra serverrum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:secure suite area
Swedish translation:säkra serverrum
Entered by: Hans Karlson

13:27 Aug 23, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Telecom/Networking
English term or phrase: secure suite area
Full or half racks and custom built secure suite areas.
Det handlar om olika miljöer förIP-Housing
Hans Karlson
Sweden
säkra serverrum
Explanation:
om det är lokaler man syftar på..

Med säkra menas väl att de är stöldskyddade, har avbrottsfri kraft, kylaggregat osv
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5säkrade (rack-)platserGlenn Viklund
5säkra serverrumHans-Bertil Karlsson


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
säkra serverrum


Explanation:
om det är lokaler man syftar på..

Med säkra menas väl att de är stöldskyddade, har avbrottsfri kraft, kylaggregat osv

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack för hjälpen!!

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
säkrade (rack-)platser


Explanation:
Den här tjänsten kallar många operatörer för co-location. Har själv sett en sådan här, stort hus i London avsett endast för att hyra ut plats för (Internet- el. egna nät) utrustningen som krävs. man kan också välja nivå på servicen dvs från att få allt gjort av operatören till att göra det mesta själv. Platserna för utrustningen ryms i stora "stålburar" som kan anpassas för olika kunders önskemål. så rack leder egentligen tankarna fel, många av dessa platser är mycket stora, flera 10-tals kvm.

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476