KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

cue card

Swedish translation: cue card


09:41 Jan 8, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: cue card
Tyvärr inte helt självklart

Meningen lyder: 3 Printer is plugged in but doesn't print=Printer_is_plugged_in_but_doesn_t_print@lxbclpa.hlp>cue card
Eva-Lotta Ljung
Swedish translation:cue card
Explanation:
Ska det här verkligen översättas ?? För mig ser det ut som en pekare i en hjälpfil och ändrar du en sådan, blir det totalkaos i hjälpsystemet
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Alldeles rätt! Jag upptäckte också det som tur var. Tack!
/Eva-Lotta
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hjälpruta
Maria Bertilsson
2cue cardHans-Bertil Karlsson


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hjälpruta


Explanation:
De hjälprutor som visas i vissa program. Här verkar det vara en hjälpruta som visas i samband med ett felmeddelande för en skrivare.

Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: se mitt svar
3 mins
  -> Om strängen skall översättas - visst!

11 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cue card


Explanation:
Ska det här verkligen översättas ?? För mig ser det ut som en pekare i en hjälpfil och ändrar du en sådan, blir det totalkaos i hjälpsystemet

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Alldeles rätt! Jag upptäckte också det som tur var. Tack!
/Eva-Lotta