device tree entry

Swedish translation: tillägg till enhetsstruktur

English term or phrase:device tree entry
Swedish translation:tillägg till enhetsstruktur
Entered by: Helena Fallkvist

15:16 Jan 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / systemadministration
English term or phrase: device tree entry
The following code example shows a device tree entry for a CPU and its associated memory.
Helena Fallkvist
Sweden
inmatning av enhetshierarkin/enhetsstrukturen
Explanation:
alltså hur man kodar denna struktur
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1inmatning av enhetshierarkin/enhetsstrukturen
Hans-Bertil Karlsson
4 -1enhetsträdingång
Mats Wiman


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
enhetsträdingång


Explanation:
ingång till enhetshierarkin


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3482

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hans-Bertil Karlsson: nja ?? Det är nog inte en ingång, utan mera en inmatning av själva koden
25 mins
  -> Sorry. Pinsamt! Jag var för trött. Borde låtit bli. Du har säkert helt rätt.

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
inmatning av enhetshierarkin/enhetsstrukturen


Explanation:
alltså hur man kodar denna struktur

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Reino Havbrandt: entry syftar på snutten av exempelkod. Vad device tree är, vet jag inte, men jag brukar översätta tree med struktur eller träd, beroende på sammanhang.
1 hr