KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

GE single mode fibre interface

Swedish translation: singlemodefiber

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:single mode fibre
Swedish translation:singlemodefiber
Entered by: Renassans LS

12:18 Jan 29, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Broadband connections
English term or phrase: GE single mode fibre interface
Part in a description of a design for a network.

XXX is equipped with one GE single mode fibre interface for the uplink to XXX at the speed of 1Gbps.
Renassans LS
Gigabit Ethernet singlemodfibergränssnitt
Explanation:
Implicit in answer.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen och den användbara länken.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Gigabit Ethernet singlemodfibergränssnitt
Sven Petersson
4nedan..
Glenn Viklund


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nedan..


Explanation:
'GE' brukar beteckna Gigabyte Ethernet, men då givetvis med en storlek först - 10?

"single mode" används ofta även i Sverige men det finns några andra varianter:

"singelmod, fiberoptisk anslutning" kan användas eller "långvågs fiberoptisk anslutning" som också förekommer..

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-29 15:24:28 (GMT)
--------------------------------------------------

GE - Gigabit Ethernet är ju en standard, så vid närmare eftertanke behövs inte någon siffra innan, det beror istället på sammanhanget..

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Gigabit Ethernet singlemodfibergränssnitt


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.eskilstuna-em.se/data/ordlist.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14224
Grading comment
Tack för hjälpen och den användbara länken.