KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

ovenised

Swedish translation: ungsstyrd kristalloscillator med lågt brus


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ovenised
Swedish translation:ungsstyrd kristalloscillator med lågt brus
Entered by: Reino Havbrandt

14:19 Jan 29, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: ovenised
"low noise ovenised crystal oscillator"

har funderat på följande: temperaturkompenserad lågbrus kristall oscillator

vad sägs?
Anna Ryden
Italy
ungsstyrd kristalloscillator med lågt brus
Explanation:
Undvik sär skrivning. Det är lätt att falla för det, eftersom engelskan särskirver mycket mer än svenskan.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ugnsstabiliserad
Sven Petersson
3ungsstyrd kristalloscillator med lågt brus
Reino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ungsstyrd kristalloscillator med lågt brus


Explanation:
Undvik sär skrivning. Det är lätt att falla för det, eftersom engelskan särskirver mycket mer än svenskan.


    Reference: http://www.quartzpro.com/articles/article1_swe.html
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ugnsstabiliserad


Explanation:
Implicit in answer.


    Reference: http://www.s3.kth.se/mst/gru/pdf/2e1112_001216.pdf
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14154